تداعی آزاد

آخرین مطالب

نژاد برتر!

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۵۳ ق.ظ

بخشی از درس‌گفتار انگیزش-هیجان: جلسه ششم

............

داستان زندگی و مشکلات بشر امروز نه به خاطر پرورت‌ها است و نه سایکوتیک‌ها. اینکه می‌گویند هیتلر سایکوتیک بوده درست نیست. آسیب سایکوتیک و پرورت به اندک آدمی می‌رسد و نهایتاً بتوانند چند نفر را بکشند. هیتلر نوروتیک بوده و با همان فلسفه‌ای که شما خیلی از کارها را انجام می‌دهید، او هم انجام داده است. آرمان‌های هیتلر تعیین نژاد برتر بود!

این فلسفه به قدری مقبول بود که هایدگر در مقطعی، از هیتلر طرفداری می‌کرد. هیتلر آشکارا نمی‌گفت آدم‌ها را می‌کشم بلکه از طریق فلسفه‌ای که داشت و همه به آن تکیه داشتند، می‌گفت آدم‌های ضعیف و به دردنخور باید از بین بروند.

در اکثریت آدم‌‌ها این فلسفه هنوز کار می‌کند! کافی است رجوع شود به آزمون‌های هوشی، این آزمون‌ها تعداد بسیار اندکی از آدم‌ها را باهوش تشخیص می‌دهد!!

هنوز اکثریت فکر می‌کنند احمق هستند! و یکی دیگر باید به جای آنها فکر کند! این فلسفه به قدری در آدمی رسوخ کرده که شاید سال‌ها نیاز به روانکاوی باشد تا بتواند از سلطه چنین فلسفه‌ای آزاد گردد!

  • مهدی ربیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی